japanese

HMVより。YZの日本版についての追加情報です。

『Year Zero: 零原点』国内盤変更のお知らせ
パッケージ及び、ディスクが特殊仕様であることが判明した為、急遽国内プレスから輸入対応に変更いたしました。
■発売日
4月11日(水) ⇒ 4月25日(水)<輸入盤 4月17日>(日本先行発売予定⇒日本盤後発による発売)
■収録内容
ディスクが輸入対応に変更となった為、日本盤ボーナストラックの収録はなくなりました
■仕様
・ディスク ⇒ ヒート・センシティブ・レーベル仕様 (表面が感熱により色が変わる加工)
・パッケージ ⇒ 特殊デジパック仕様  
※上記2点とも国内プレス不可のため
source:hmv.co.jp

だそうです。
YEAR ZEROはこちらでお求めください:

えー、置いといて。
海外記事より。マンソンの個展の予定されているフロリダ州フォートマイヤーズの警察当局は、ロックファンと野次馬とキリスト教徒の方々の騒動を予想して、すっかりナーバスになっているそうです。お気の毒に。でも、そんなにお客さん来るの?(まあオジーくらいは)
英ガーディアン紙より。音楽の「新たな配信方法」についての記事で、NINのUSB媒体による新たな戦略と、ガレージバンドによる試みを評価しています。

Trent Reznor, of Nine Inch Nails, is another champion of digital music and software advances that offer artists the chance to engage with audiences in new ways. During the band’s current European tour, fans have been “finding” unprotected versions of tracks from the band’s forthcoming album, Year Zero, on USB Flash drives left dotted around the stadium.
The drives – and even the clothes the band wear – also contain images and links to cryptic websites. Reznor remains an unrepentant advocate of music files that are free from Digital Rights Management, seeing the USB drives as a convenient promotional vehicle.
“The USB drive was simply a mechanism of leaking the music and data we wanted out there,” he explained. “The medium of the CD is outdated and irrelevant. It’s really painfully obvious what people want – DRM-free music they can do what they want with. If the greedy record industry would embrace that concept I truly think people would pay for music and consume more of it.”


An arguably more radical move was Reznor’s release of individual tracks from the forthcoming album in files that anyone can edit and remix in music software such as Apple’s GarageBand and Sony’s ACID.
To date, the tracks The Hand That Feeds, Only and Survivalism have been made available, but he intends to make the rest available on his website (nin.com/downloads) over the coming months. Reznor is philosophical about the influx of remixed versions of his new songs that get uploaded in return.
“I’ve always been open to the idea of letting people ‘behind the scenes’ with my music. What I love about GarageBand is the simplicity, elegance and price [free on Apple Macs].
“When you boot up our file and hit the space bar, the track plays and it sounds like you know it. A few clicks later it’s effortlessly transformed into whatever you dream up. It feels like a toy, but the results are as professional as you’d like.
“Any time a new technology becomes available to the masses it’s a good thing. Recording studios used to be the domain of only the privileged or professional – now many have access to these tools allowing anyone to try their hand at it. As to what I’m looking to gain from doing this, I’m not really sure … it just seemed like something I’d want as a fan. Of the many remixes and reconstructions that get made, some end up being truly great.”
source

3月も終わりますね。ここで来月の雑誌関連の情報を。
ロッキングオン:TOOLメイナードインタビュー
グラインドハウスマガジン:アダム・ジョーンズ特集
ドイツの記事より。NINのライブレビューと、YEAR ZEROの戦略についてのコラムです。
英国HMVより。EAT ME, DRINK MEのリンクが出ています。発売は5月28日、英国内の販売元はポリドールとなっています。なお、こちらのジャケット画像は仮のものと思われます。
海外記事より、NINのライブで使用するJBLのスピーカーを提供している業者のプレスリリースです。

カテゴリー: 総合 パーマリンク