page_source

BlenderにNINのライブレビューと写真が出ています。


いや、このページのソースがとにかく滅茶苦茶で。ASP.NETのブログなんだけど、ビューステートの箇所の記述が気が狂ったように長くて重くて、管理人のFireFoxが落ちました、マジで。これほど素晴らしいソースは、Nasty Little Manのトップページのフォントタグの洪水以来ですよ。ああ驚いた。
勇気のある人はソースを見てみよう。写真も特筆すべきものは何もありませんが。
http://www.blender.com/LiveTrentReznorHatesYouandLovesYouattheSameTime/Blender-Blog/blogs/1168/40708.aspx


Goon MoonのMyspaceのブログで、ジョーディーが「The Verveの新譜が素晴らしいからぜひ聴いて」と書いています。
http://www.myspace.com/goonmoon
http://www.myspace.com/theverve
そういえば、双方のバンドとも、なんとなくサイケデリックな方向性が似ているかな?
The Verveはこちら:
Forth
goon moon Goon Moon


nin.comはNYの夜と昼かな?(セントラルパークで何をやってるんだ)

8.28.2008: ? 5: NYC
photo-787190-787231.jpg
No map this time. The photo is the clue.
posted by Rob at 5:43 PM local time, via mobile.
8.28.2008: NYC
photo-704912-704978.jpg
posted by Rob at 9:50 PM local time, via mobile.


スペイン語の記事より。ティルダ・スウィントン嬢が、マンソンの例の映画は2009年に撮る予定だと話しています。なんと寛容な女王様でしょう!(マジで迷惑をお詫びしたい)ちなみに彼女はデレク・ジャーマンのミューズとして有名であり、自らマンソンファンであることを認めています。

En 2009 la veremos en la primera película como director de nada menos que Marilyn Manson, “Phantasmagoria: The Visions of Lewis Carroll”; “Io sono l’amore”, del italiano Luca Guadagnino, y la francesa “Julia”, de Eric Zonca, entre otras.
http://www.diariodemallorca.es/

http://www.imdb.com/name/nm0842770/


http://www.nytimes.com/2008/08/29/arts/music/29nail.html
NY Timesによる、NINのNYCのライブレビューです。ハイドンの「告別」交響曲の第4楽章で、オケが一人ずつ退場する場面みたいな演出をしているのね。

In the last encore, as Nine Inch Nails finished “In This Twilight,” band members went away one by one, until Mr. Reznor played the last elegiac notes on piano. He was still in his place, all alone.

ハイドンの曲は、このピアノアレンジ譜などが、初見でも簡単に弾けて面白いかも。もちろん耳コピでも構いませんが。たまには「ピアニスト」トレント様の気分でクラシックもどうぞ。
作曲家と出会うハイドン その生涯と作品


某ザックさんが例のトレント様とのコラボの失敗について語っています。「別に悪いわけじゃないんだけど、なんというか・・・」うん、なんとなく言いたい事が判るかも。コラボって(匙加減が)難しいよね。

You’ve worked with many collaborators since leaving Rage, including Trent Reznor and DJ Shadow. Did what you learned from those experiments factor into ODAAL?
To an extent it did, and it didn’t. When I left Rage… first off, I was very heartbroken, and secondly, I became obsessed with completely reinventing my wheel. In an unhealthy way, to a degree. I kind of forgot that old way of allowing yourself to just be a conduit. When I was working with Trent and Shadow, I felt that I was going through the motions. Not that what was produced wasn’t great, but I feel now that I’ve maybe reinvented the base sounds that emanate from the songs. But I’m still doing what I feel I do well, while looking for a more minimal sound.
http://latimesblogs.latimes.com/soundboard/2008/08/these-days-the.html

音源の名残はこちら・・・
Songs and Artists That Inspired Fahrenheit 9/11
http://jp.youtube.com/watch?v=zhKi_p_MUN4
こう思うと、マジでソウルさんのアレは良くリリースできたよなあ。


カテゴリー: 総合 パーマリンク