girls

元ガールズのホワイトが心境を語っています。


今まであえて一切のインタビューを断っていた彼があえて明かしたガールズ解散の真相とは。
http://www.pastemagazine.com/articles/2013/03/white.html

Paste: Coachella will offer you millions of dollars in 10 years to bring back Girls.
White: [laughs] Maybe I’ll have started making beats by then. Who knows? His next record could be all hip-hop.
The only thing that upsets me, where I feel like he slighted me, is shit that no one really notices but me. As far as I’m concerned, I produced every record. While we were making the last record, he’s my best friend but we weren’t talking, and I still don’t really know why. To me, I think maybe something happened that he feels uncomfortable talking about, but really, I’ll never know.
But when the record came out and I saw the credit, I was surprised, it was listed as this dude that I hired to be our engineer. And he’s gone on to say I only produced the first record, which is just a crazy thing. People that had been in the band in that era would come up to me “did you see that shit? I thought you produced the record.” I get the feeling that he resented my contribution, or that he wanted to assure he was seen as the mastermind behind it all.
インタビュアー:コーチェラは、10年後にあなた方をカムバックさせるために何百万ドルも出すでしょうね。
ホワイト:(笑)たぶん、僕はそれまでには別のことを始めているだろうね。そうだろう?彼の次のアルバムは全部ヒップホップかも知れないぜ。
彼が僕を怒らせたたった一つの原因は、それは僕以外の誰も気づいていなかったけれど、彼が僕を無視したように思えることだった。僕に言わせてもらえば、僕はすべてのレコードを作り出した。僕たちが最後のレコードを作っている間は、彼は僕の親友だったけれど、僕たちはまだ話をしていないし、僕はまだその原因を知らない。僕としては、彼が話したくないような不愉快なことが起こったのかもしれないと思う、だが、僕は本当にその理由を知らないんだ。
けれど、レコードが出て、僕がそのクレジットを見たとき、僕は驚いたよ、そこには、僕がまるで雇われたエンジニアか何かのようにリストアップされていたんだ。その頃バンドにいた連中が僕に近づいてこう言った、「ちょっと、あれを見たかい?俺はてっきりあんたがレコードをプロデュースしていたと思っていたんだが」と。僕は、彼が僕の貢献に憤慨したか、あるいは彼がそのバックに至るまで、すべての首謀者であることを確認したかったんだと思うよ。

さわやかなバンドのようですが、内実は結構色々あったのでしょうね。サマソニでの編成のスカスカっぷりはすさまじかったし。メンバーがツアー前にあれだけ大挙してドタキャンするってのもなあ。何やら色々とドロドロしていそうで好きだわー。
なお、もう一人のガールズであるクリストファー・オウエンスは、4月に来日公演が予定されています。
http://www.creativeman.co.jp/artist/2013/04christopherowens/
せめて、クリスとチェットの、若き日の奇跡のようなアルバムを愛でましょうか。
<%Amazon(B005BHI7NO|m|3|default)%>
クリスのソロでも、ステージはお花でいっぱいなのかな?
ありし日のガールズより。レコード店にて。


John5の家が窃盗の被害にあったそうです。盗まれたコレクションが早く見つかるといいですね。
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151319544711175


フジロックの3日目のヘッドライナーにThe Cureが決定したようです。神は私を殺す気か。
http://www.fujirockfestival.com/
20130328-205815_10151220733486402_1064110325_n.jpg
これを聞いたら安楽死しそう。


管理人のツイッターアカウントはこちらです。
https://twitter.com/rinforzato

カテゴリー: 総合 パーマリンク