theol

本日、THEOLの国内盤がリリースされます。


早くアマゾンから来ないかな♪
<%Amazon(B0026A5UM0|m|3|default)%>
RO誌にレビューが載っていますね。
http://www.ro69.jp/disc/detail.html?20819
Spinもレビューしています。相変わらず「ショックショック」言われてるのねー。トレント様が永遠に吸血鬼扱いされてるようなもんか。
http://www.spin.com/reviews/marilyn-manson-high-end-low-interscope

Marilyn Manson, ‘The High End of Low’ (Interscope)
The overlord of the overblown justifies his sleaze.
By Doug Brod 05.11.09 5:11 PM
4/5 stars
Not that anyone but that kid serving you at TCBY was counting — but after a seven-year break, goth rock’s funniest creep welcomes back guitarist Twiggy Ramirez for this collection of 15 necromantic vamps, mass-murder ballads, and stormtrooper anthems (including the stupendous “Arma-goddamn-mother-fuckin-geddon,” where Manson’s glorious glam roots are showing). While it’s still easy to dismiss his shock tactics as puerile and insensitive (if you’re gonna sing about someone “pretty as a swastika,” they’d better be really ugly), he hasn’t sounded this vital — and tuneful — since Mechanical Animals. Oh, the horror!


マリリン・マンソン、「ハイ・エンド・オブ・ロウ」
盛りを過ぎた専制君主は彼の退廃を正当化する
TCBY[訳注:アイスクリームチェーン]にいた餓鬼どもが皆数えていたというわけではない――だが7年の沈黙の後に、ゴスロック界で最もイカれて不気味な奴は、この15曲の黒魔術的な、即興の、大量殺人のバラードの、そしてナチ親衛隊のアンセムのコレクションのために、ギタリストのトゥイギー・レミレズを歓迎する(そこには、マンソンのグラム・ルーツが遺憾なく発揮された、並外れた”Arma-goddamn-mother-fuckin-geddon”も含まれる)。彼の幼稚で無神経なショック戦術を無視することは容易だが、(もしも君の近くで本当に”pretty as a swastika”を歌う奴がいたら最悪だが)、彼はMechanical Animals以来、これほど快活に、そして調子良さそうに見えたことはなかった。おお怖い!

BBCもレビューしています。
http://www.bbc.co.uk/music/reviews/mvqv

Marilyn Manson High End of Low Review
Album Released 26 May 2009.
“Provides a pointed satirical commentary on noughties America.”
Chris Power 2009-05-18
Following 2007’s lacklustre Eat Me, Drink Me, the uncommon introspection of which was prompted by his failed marriage to burlesque performer Dita Von Teese, Marilyn Manson seemed a spent force. While High End Of Low isn’t nearly the equal of career highlights Mechanical Animals and Holy Wood, it nevertheless proves there’s still a fair dose of blood and bile to pour from his carcass yet. More impressively, at its best it provides a pointed satirical commentary on noughties America.
This return to form of sorts is partly down to the return of bassist and co-songwriter Twiggy Ramirez, who parted company with Manson in 2002. It’s his lolloping bassline that powers what would be High End Of Low’s most clear-cut hit (if it wasn’t more full of swears than Gordon Ramsay’s kitchen on a bad day). Even its title – Arma-Goddamn-F***ng-Geddon – doesn’t escape. Redolent of Beautiful People; while this isn’t going to win Manson new admirers existing fans will be relieved to hear he can still kick out the jams.
More interesting and unusual fare lies elsewhere. Four Rusted Horses begins with a twanging bluesy acoustic guitar line, its back-porch foot-stomp beat and gathering storm clouds of electronic noise building towards a persecution-complex of a chorus – ”Everyone will come to my funeral/To make sure that I stay dead” – that sounds like it’s bleeding from Manson’s throat before it can make it to his mouth.
Best of all is We’re From America, where Manson fully lives up to his occasionally over-hyped reputation as an intelligently scabrous lyricist. Singing, ”God is an excuse” with a Johnny Rotten-like atonal insistence above tom-toms playing a relentless, menacing glam-rock beat (Manson’s love for Ziggy Stardust-era Bowie and T-Rex is shot through this album) he tosses off killer couplets like, ”We don’t like to kill our unborn/We need them to grow up and fight our wars”. Delivered with a gleeful sneer, the line is about as out of kilter with the age of Obama as you can get. But then the Bush-era wars are still being waged and, let’s face it, cheerleading really isn’t Manson’s shtick.


マリリン・マンソン「ハイ・エンド・オブ・ロウ」レビュー
「2000年代アメリカについての鋭い風刺の論評を提供する」
バーレスク・クイーンのディータ・ヴォン・ティースとの結婚の破局に影響された、2007年の元気の無い”Eat Me, Drink Me”では、マリリン・マンソンはその力を失ったように思えた。一方で、”High End of Low”は”Mechanical Animals”や”Holy Wood”のようなキャリアのハイライトではないものの、それは、彼の死骸からまだ搾り出せるかなりの量の血液と胆汁があることを証明している。更にそれは、2000年代のアメリカへの、最高に先鋭的な風刺の論評を提供している。
この復活劇の一部は、2002年にマンソンと別れた共同作曲者兼ベーシストのトゥイギー・ラミレズの復帰が一役買っている。彼のルーズなベースラインは、”High End of Low”の最も明確なヒットの原動力となっている(それがゴードン・ラムゼー[訳注:TVショーの毒舌シェフ]のキッチンよりも罵声に満ちているとしても)。まして、そのタイトル”Arma-Goddamn-Fuckng-Geddon”にさえ明らかだ。”Beautiful People”を連想させる:マンソンがこれで新たなファンを獲得できないとしても、既存のファンは、彼がまだ苦境を打破できることを知って安心するだろう。
他にも、更に面白い、変わった内容がある。”Four Rusted Horses”は、掻き鳴らすブルージーなアコースティック・ギターのラインで始まり、その背後で、エネルギッシュなビートとエレクトリック・ノイズの洪水からパーカッションとコーラスの複合に雪崩れ込む――「皆が俺の葬式に来る/俺を確実に殺すために」――それはまるで、マンソンの喉から血を吐くようだ。
とりわけ、”We’re From America”では、マンソンは、彼が過大評価されてきた、知的で皮肉な作詞家としての面目を保っている。”God is an excuse”では、ジョニー・ロットンのような無調の歌い方で、無情なドラムと、脅迫的なグラム・ロックのビートで(ジギー・スターダスト期のボウイとT-Rexへのマンソンの偏愛は、このアルバムを通して明らかだ)、彼はいかした対句でのたうち回る、「俺は胎児を中絶したくない/俺はそいつらを育てて戦争させたいのさ」。その一節は、好評なオバマ政権の時代を、冷笑とともに迎え撃つ。だが、ブッシュの時代の戦争はまだ終わってはいない、そして現実を直視しよう、マンソンにはチアリーディングの趣味はないのさ。


Kerrangより。新譜のリリースを前にマンソンが浮かれています。「俺が最近モテるのは眉毛が生えたからだろう」ほっときましょう。
http://www2.kerrang.com/2009/05/exclusive_marilyn_mansons_top.html

Exclusive! Marilyn Manson’s top dating tips!
In this week’s Kerrang! magazine (on sale tomorrow, May 20) Marilyn Manson gives us an exclusive tour of his house and the story behind his new album, The High End Of Low.
The controversial rocker also gives us his top dating tips… or rather his top anti-dating tips.
“I [seem to] attract damaged girls because I’m a damaged person.,” Manson told Kerrang! magazine. “Those are my people. I must have a charm that’s not unlike Hannibal Lecter’s. ”
“It’s interesting that it’s actually quite difficult to discourage people from hanging out with me,” Manson continued. The way I compliment a girl now is by saying, ‘I want to throw knives at your vagina’. They go ‘Oh, you’re so cute, you’re so charming’. I say, ‘No, I’d like to set you on fire and snort your ashes’. ‘Oh, Manson!’ they reply.
“Maybe it’s because I’ve allowed my eyebrows to grow back,” he adds. “I think it makes me more cuddly, likeable and loveable. It means I can get away with saying the things I say more!”
For the full story and exclusive pictures, be sure to pick up a copy of this week’s Kerrang! magazine.


NIN|JAツアーのお写真です。しかし、海外にはお馬鹿なタトゥーをした人がいるのね。そのうち飽きたらどうするのかしら。
http://www.lasvegassun.com/photos/galleries/2009/may/19/janes_addiction_nine_inch_nails/
こちらはライブレビューです。
http://www.sdnn.com/sandiego/2009-05-18/things-to-do/janes-addiction-rocks-san-diego
そういうプロンプターもあったのね。
http://www.musicradar.com/news/guitars/photo-of-the-day-janes-addiction-uses-teleprompters-207329
こちらもライブレビューとお写真です。
http://www.lasvegassun.com/news/2009/may/19/nine-inch-nails-eager-rock-las-vegas-fans/
アイランが熱演で指をケガしたそうです。お大事に。
http://twitter.com/IlanRubin
君はどうしてそんなにラブリーなんだね。実はそういうお茶目なキャラだったのか(抱き枕ちゃん)
http://twitpic.com/5hf0g
ステージにバービーちゃん置いてるし。
http://twitpic.com/5hi43


ドイツ版のMetalhammerの表紙がマンソンです。あー、いつかリリーちゃんとパパを載せたあの雑誌ね。眉毛で、ランチボックスの頃みたいなツラを晒してますな。
http://www.metal-hammer.de/Heftvorschau.html
Titel-Manson



カテゴリー: 総合 パーマリンク